Saturday, June 13

Nottingham yang sunyi...

Kira-kira setahun yang lalu, ketika saya sedang sibuk sibuk berkemas dan memindahkan barang di rumah Muaz (senior perubatan), saya terkejut melihat Muaz tekun sedang stadi.

''Eh Muaz, kau stadi apa ni?''

''Aku ada exam kot...''

Ya Allah!! Ketika semua orang sedang dalam mood untuk packing, membeli cenderamata untuk keluarga, bergegas ke tren, menunggu pesawat untuk pulang, pelajar perubatan tahun 3 pada ketika itu sedang bertunggus lumus dengan peperiksaan Clinical Phase I!!

''Habis la aku setahun lagi...'' bisik hati saya.

Dan setahun itu akan genap dalam tempoh 10 hari lagi. Doakan saya yang bakal menempuh peperiksaan tidak lagi, tatkala kotaraya Nottingham dan Taman Dunkirk Jaya semakin sunyi....deserted....

Namun ujian ini tidak seberat yang menimpa dua rakan sekolah saya, Akram dan Abdul Rahman Ramazan, pelajar perubatan tahun 3 di Mesir, yang ditimpa kecelakaan jalan raya 3 hari lepas. Seorang lagi rakan mereka maut.

Masih saya ingat jelas semasa menjadi pengawas floor mereka. Waktu itu saya form 3, mereka form 1. Kepada Akram yang sedang koma dan Abdul Rahman yang cedera teruk, semoga cepat sembuh.

1 comment:

Anonymous said...

gud luck!