Sunday, October 26

Andy yang baik

Jumaat lepas saya ada exam. Ini paper pertama saya. Nama kertas ini ialah Immunological Aspect of Allergy (IAA). Namun, tidak seperti tahun2 sebelumnya, saya tidak ada study leave. Isnin, Selasa, (dan sepatutnya, Rabu Khamis) masih ada tugasan lab seperti biasa.

Isnin
Pada hari Isnin, saya bertanya kepada Hester (co-worker saya);

"Can I take days off on Wednesday and Thursday?"

"I'm fine, but you'll have to check with Andy as well"

Lalu saya pun mencarilah Andy (supervisor) di biliknya, dan dia tiada. Maka, terpaksalah tunggu hari esoknya.

Selasa
Saya sedang membuat graf data ELISA saya di hadapan komputer apabila tiba2 Andy datang dan dia berkata,

"Do you wan days off? It's fine, go and get pass for ur exam. If you want me to harvest you cell for you, I can do it for you."

MashaAllah. segan pula dengan Andy ni. sanggup bagi cuti tu, tidak apalah lah. Terima kasih kerana bagi peluang nak prepare exam this Friday.

Namun sampai kerja yang kita ken buat dia nak buatkan, kita pun naik segan. Baik sungguh supervisor saya ni. Bagusnya kalau semua orang Islam sebegini, dan semua ummat manusia berakhlak Islam sebegini.

Ya Allah, terima kasih kerana mengurniakan aku supervisor yang baik. Tinggal semoga dia mendapat hidayah Islam. Amin.

No comments: