Saturday, May 9

Puasa hari khamis

1. Setelah menyediakan sedikit sarapan untuk ahli rumah (cukup untuk tiga orang sahaja..hehe) dan menyediakan bekalan makan tengah hari saya pada Khamis lepas, saya bergegas ke kereta untuk menjemput Asma', Maryam dan Irina. Ini rutin harian kami di Clinical Phase I di Derby ini. Semasa di dalam kereta bersama Pie menantikan mereka, baru saya teringat yang saya dah berniat puasa pada hari ini!

2. Kelakar juga sebab dah siap ada lunch lagi. Kemudian saya niatkan lunch ini untuk diberikan kepada sahabat yang tidak berpuasa. Tetapi kemudian semasa lunch, sekali lagi saya terlupa dan makan juga lunch itu! Alamak, terlupa lagi!

3. Rezeki oh rezeki....ini membuatkan saya berfikir, nak teruskan puasa atau tidak?

4. Kadang-kadang kita diberikan pilihan, kadang-kadang kita tiada pilihan. Kadang-kadang kita diberikan pilihan tetapi tidak membuat pilihan.

5. Dan akhirnya, sukar atau mudah, lama atau sekejap, kita juga yang akan membuat keputusan tersebut.

6. Teringat sajak the road not taken..

Two roads diverged in a yellow wood

and sorry I could not travel both

And be one traveller, long I stood

and looked down one as far as I could

to where it bent in the undergrowth;

http://www.smartsuccessteam.com/blog/wp-content/uploads/2009/01/yellow_wood.jpg

4 comments:

saya said...

jadi konklusinya..puasa diteruskan atau tidak..

udon said...

ya. ko biarkan ia hanging di situ. puasa terus atau tidak? apa pilihan yang diambil?

(the thing about blogs. we even have the time to care if people sambung puasa or tidak. tsk..)

fir said...

biarlah menjadi sejarah.
lets look forward for the future.

kawan kepada saya said...

looking forward = makan sahajalah..
kan?