Wednesday, November 26

Sekilas pandang

Khamis, 20 November
Menghadiri talk by Brother Moez Masoud. Alhamdulillah as well as the attendence was marvellous although it was rather a last minute preparation. This was my second experience to hear live from him as Bro Moez Masoud did came to KYUEM. That was in 2006.

Lesson of the day: Never ever ponteng talk ISOC. Be proactive in the struggle for knowledge and wisdom.

Jumaat, 21 November
Alhamdulillah, berjaya menjalankan amanah menyampaikan khutbah Jumaat di Prayer room. Jazakallah kepada akh Ahmed, Zubir and Ismail yang banyak memberikan semangat kepada saya untuk memberi. Tajuk khutbah saya ialah 'Unity'

Lesson of the day: Anda mampu mahir english apabila berdakwah di medan yang tepat.

Sayangnya, saya tidak sempat menghabiskan membaca surah al-Kahfi pada minggu ini..ya Allah, berikan ku keberkatan masa.

Sabtu, 22 November
Haziqm sahabat di Dunkirk Jaya menunaikan Haji di baitillah. Semoga mendapat haji yang mabrur.

Orang Kedah menanam jagung
Orang Piccadily menanam serai
Selesai sudah kita berkampung
Hari esok kita bersurai

Mana Manggung, mana Periaman
Mana batu kiliran taji
Tinggal kampung tinggal halaman
Menuju Makkah mengerjakan haji.

Terimalah 2 buah tangan daripada kami di 26 Greenfield Street

Buah tangan 1
Buah tangan 2

Ahad, 23 November
Bertemu dengan 4 orang 'hebat' daripada UKM di carboot..mashaAllah..what a small world

Ustaz Kamaruzaman Yusuf
Pernah belajar di UK pada 1990-an
pemegang PhD dalam kajian Bani Uthmaniyyah

Ustaz Kamal
Lulusan Al-Azhar
PhD di Manchester pada penghujung 1990-an

Prof Dr Siti Rugayah
Pengarah Institut Kajian Rantau Asia Barat

Prof Dr Jawiah
Timbalan Pengarah Institut Islam Hadhari


saya lalu menjemput mereka pulang ke rumah saya di 26 greenfield St untuk membolehkan mereka solat jama' Zuhur dan Asar. Kemudianya, dalam jam 330 petang, kami telah bersama-sama makan tengahari di Desi Express di Hyson Green. Atiq, sahabat saya di Nottingham dan sahabat saya daripada Leicester, Fathi Hayyun turut serta dalam perbincangan kami di sana.

Alhamdulillah, seronok berjumpa para cendekiawan daripada tanahair.

Isnin, 24 November
Keadaan semakin menekan...write up perlu dimulakan segera...gunung besar ini perlu mula didaki segera... =(

Selasa, 25 November
ELISA tiga plate saya pada hari ini sememangnya memakan masa yang amat lama...habis hampir jam 6 petang...(di sini sudah masuk waktu isha).

Kemudian saya bergegas ke University Park menaiki bus MedLink. Perjalanan 30 minit dirasakan terlalu lama. Meeting review progress interfaith dialogue bersama Akhi Zamri dan sister Nahar dan sister Maryam pada petang ini terpaksa saya batalkan kerana sudha terlambat

Meeting bersama pegawai JPA perlu saya hadiri. Alhamdulillah sempat berjumpa dengan Cik Nazlinda Zamani yang datang daripada London. Patutlah tidak pernah berjumpa dengan cik ni, kerana beliau baru sahaja bertugas di UK selama 7 bulan.

Meeting yang sangat menyeronokan. Cik Linda sememangnya seorang yang sangat peramah.

Cuma saya sedikit kesal kerana lokasi dinner kami yang saya rasa agak 'mewah' bayangkan, bajet setiap orang kira-kira GBP 20 , dan terdapat ~30 pelajar JPA yang hadir (daripada total 45 di Nottingham).

Berapakah jumlahnya tu? Mahal.....

Anyway, thanks JPA for the first ever official visit since I came to Nottingham.

Thank you Allah for this blessing...




2 comments:

Anonymous said...

Fuckkkkkkkk uuuuuuuuuuuuuuuu

Anonymous said...

I nak fuck Cik Nazlinda Zamani tu boleeeeeeeeeee